анонсы статей

ДУЕТ У ВІЗУАЛЬНОМУ ФОРМАТІ


Ніколетта Монталбетті та Олена Голуб.

Незвичайна прем'єра відбулася у затишному приміщенні Французького культурного центру. Чи не вперше тут знайомили не тільки з доробком представників французької культури, а й представника України.
полный текст здесь

ВІКНА В НЕБО


З 2001 року почала опановувати цей жанр і київська художниця Галина Кузьменко-Кузнецова. Її мальовничі, сповнені життя, радісні твори не лише зберігаються в приватних колекціях, але й заквітчують каплички та церкви.
докладніше тут

ВАН ГОГ, ГОГЕН, МУНК — ГЕРОИ КОМИКСОВ

Интервью с французским художником и сценаристом комиксов Жан-Люком Корнеттом.

Жан-Люк Корнетт презентовал в Украине свой альбом комиксов "Прогулки в компании…", в котором рассказываются/показываются эпизоды из выдуманных биографий Ван Гога, Гогена и Мунка.
полный текст здесь

ОТТИСК ЯПОНИИ

Японские гравюры школы Утагава в Киеве.

Японскую гравюру по праву считают одним из известнейших видов восточного изобразительного искусства. Ее техника в Японии популярна до сих пор.
полный текст здесь

ЯПОНСЬКА ОСІНЬ — ПАПЕРОВА

З-поміж інших заходів цьогорічної "Японської осені" виокремлювались дві виставки — каліграфії та орігамі. І хоча перша з них виявилася не суто паперовою, а друга — не суто японською, надзвичайне враження справляють обидві.
полный текст здесь

ВІД СВІТУ РЕЧЕЙ ДО БРЕНДОВИРОБНИЦТВА

Лінії графіки Сергія Коляди. Частина 2. For sale.

Як ніколи стає очевидною потреба пошуку нового "месіджу" творчості — адже заявлена "опозиційність до системи" нині поволі втрачає чіткі обриси як щодо соціального та політичного, так і щодо мистецького контексту, "провисає", ставши не завжди зрозумілою.
полный текст здесь

ЭТИКЕТКИ В СТИЛЕ "МОДЕРН"
Часть 3
Муха стал любимцем повсюду, даже в Японии, где открыли его музей. Наследие художника принадлежит фонду Mucha Trust. Его внук, Джон Муха, привозил работы своего деда на выставки в Россию, а вот до Украины не доехал.
полный текст здесь

ЭТИКЕТКИ В СТИЛЕ "МОДЕРН"

Рисунки и акварели Альфонса Мухи, переведенные в технику литографии, расходились тысячами экземпляров. Это была роскошь, своей дешевизной доступная всем сословиям общества.
полный текст здесь

РИСУНКИ НА УЛИЦЕ

У искусства граффити есть прошлое — наскальные рисунки и надписи на древнегреческих амфорах. И есть настоящее — память в виде граффити, оставленная на Луне американскими астронавтами. Значит, и будущее, несомненно, будет.

полный текст здесь

ИСТОРИЯ В КАРТИНКАХ

Стержень, выпущенного в свет альбома «Від червоного — до жовто-блакитного+ помаранчеве», — соцреализм ХХ века. Это своего рода апология и анатомия соцреализма.
полный текст здесь

архив арт-обзоров


можна подивитися тут



Повна карта розділів:
Арт: 1 2
Книжки: 1 2 3 4 5 6 7
Кіно та театр: 1 2 3 4 5
Музика: 1
Цікаве: 1
Розгойдані дзвони пам'яті

Євген ПОВЄТКІН, Київ.
Листопад 28, 2005 р., понеділок.

За традицією, розпочатою в діаспорі, в останню суботу листопада Україна відзначала день пам'яті жертв трьох голодоморів, що сталися в радянський період її історії — в 1921-22, 1932-1933 і 1946-47 роках, а також тих, хто був знищений в цей період внаслідок терору, розв'язаного владою. Серед жалобних заходів проходять дві художні й одна документальна виставки, що триватимуть до середи, 30 листопада, в Українському домі.


Валерій Франчук. "Не стало людей, тільки душі"

Перша художня експозиція представляє картини Валерія Франчука з циклу "Розгойдані дзвони пам'яті", котрі балансують на межі предметності й абстракції та присвячені в основному темі голодомору й репресій, хоча є серед них також пейзажно-елегійні твори. Митець "стартує" від старанно продуманної предметної композиції й розвиває закладену в ній тему подібно до джазової імпровізації; вона, тема, здається, сама підказує митцеві, яку фактуру зображення обрати, які кольори сполучити між собою, інколи цілком несподівано.

Не всі теми-імпровізації Франчука я був готовий зрозуміти й сприйняти, деякі здалися туманними, із затемненим смислами, деякі навпаки, занадто простими й банальними, проте є декілька геніальних проривів до істин, що лежать поза світом цим; проривів до світу, який не надається до відтворення художникові з його тілесним зором, але краєчок якого він бачить зором духовним, і ця візія позбавляє його спокою.

Неясними постатями, що на картинах поступово переходять від гілок дерев, тіней на стінах і на землі, колосків на полі, обрисів квітнучого саду до людських силуетів, митець натякає на те, що всі безвинно загиблі від голоду й терору, навіть ті, про яких не лишилося жодної звістки чи знаку, не зникли й не розвіялися, а присутні в нашому світі. В ті чорні роки від нас пішло так багато праведників, що у переломні, драматичні й просто важливі моменти нашого буття неможливо не відчути сили їхньої молитви, що незримо оберігає нас...


Валерій Франчук. "Цвіт яблуньки"

В іншому залі розмістилася виставка книжкової графіки Миколи Бондаренка "Україна-1933: кулінарна книга". Графічні роботи стилізовані під сторінки кулінарної книги. Втім, на відміну від звичайної книги рецептів, в ній містяться зображення не готових страв, а, так би мовити, "продуктів" — наприклад, котів, собак і ховрахів, лободи й очерету, кульбабок й гнилих буряків, а ще знаряддя, скажімо, для подрібнення качанів кукурудзи (вже без зерна) й березової кори на борошна; а ще інформація подається декоративним "нарбутовським" шрифтом, що відсилає таки до меморіального альбому. Ця виставка дозволяє максимально уявити життя селянства в час голодоморів "ізсередини", відчути, як прагли вижити селяни, в яких перед зимою забрали весь врожай.

Ще в цьому ж залі розвішені плакати з жалобних заходів, що проводилися в діаспорі й в Україні. Найстаріший плакат було створено з нагоди 20-річчя голоду 1932-1933 років. Неважко помітити, що досі невідоме число жертв голодоморів — плакати вказують від 5 до 10 млн. людей, ясно лишень, що втрати настільки величезні, що їх просто неможливо усвідомити й уявити.

На жаль, виставка буде нетривалою — до закриття лишилося тільки два дні.

Світлини: http://www.franchuk.com