архів


можна подивитися тут



анонси статей


ІНДІЙСЬКИЙ POKEMON

Галерея "Цех" відкрила новий сезон виставкою Іллі Ісупова під назвою "Pokemon". Цикл робіт, які можна побачити у стінах галереї, пан Ісупов привіз з Індії, точніше, написав після перебування в цій країні протягом зими. У результаті, вийшов такий-собі залицяльний проект — поєднання дорожніх ескізів та милого поп-арту у монохромній гамі старовинного фото чи стриманого живопису буддійського "сумі-е". Трохи реалізму, трохи гри, трохи консерватизму, трохи радикалізму.
докладніше тут

ЧЕРВОНИЙ МІКРОСКОП

В галереї "Карась" відкрита виставка українського художника Анатолія Криволапа. Для назви виставки художник вибрав найважливіший концепт, над яким розмірковували інтелектуали протягом всього ХХ століття, — "структура". Нові експозиції А.Криволапа не задовольнять людей, які шукають чогось занадто радикального, — роботи художника — це радше ретро.
докладніше тут



"ДИНОЗАВРОМАНИЯ" ВЕЛИЧИЯ

Гений самопиара — художник Сергей Поярков и признанный государством скульптор Олег Пинчук впали в крайнюю степень самолюбования и вдруг назвали себя оппозицией к той культуре, с которой всегда находили общий язык.
докладніше тут





Повна карта розділів:
Арт: 1 2
Книжки: 1 2 3 4 5 6 7
Кіно та театр: 1 2 3 4 5
Музика: 1
Цікаве: 1
Ч/Б

Катерина ТАРЧЕВСЬКА, Київ.
Лютий 08, 2007 р., четвер.

Нещодавно в Національному художньому музеї України завершилася виставка "Баухаус: фотографії", організована Німецьким культурним центром "Гете-Інститут в Україні". На ній були представлені роботи провідних німецьких фотографів 20-х рр. ХХ ст., учасників легендарної школи архітектури "Баухаус".



Застигла мить, неординарний ракурс дійсності, проявлення іншої сторони речей — все ці суб'єктивні визначення різною мірою характеризують феномен мистецтва фотографії. Нині у створенні художньої фотографії значно допомагають новітні технічні засоби — цифрові камери, комп'ютерні програми. У роки розквіту "Баухаусу" оригінальні ефекти народжувалися завдяки експериментам з освітленням, ракурсами, проявкою плівки. Тож німецькі майстри невимушено і розкуто експериментучи, створювали авангардні неодинарні фотороботи, які і в наш час споглядаеш із щирим здивуванням і захопленням.

Щоб краще відчути дух цих старих фотографій, буде не зайвим згадати про унікальне творче об'єднання — "Баухаус". Власне, точно визначити, що таке "Баухаус", нелегко — його називають і художньою майстернею, і вищою школою архітектури, будівництва, дизайну та ужиткового мистецтва. Він був заснований архітектором Вальтером Гропіусом у Ваймарі в 1919 році. Незабаром "Баухаус" став центром сучасного дизайну в Німеччині, а потім і взагалі — центром авангардного мистецтва майже всієї Європи. Ідеологи "Баухаусу" намагалися зробити мистецтво і дизайн частиною посякденного життя, тобто художники і архітектори мають стати ремісниками, щоб їхні твори стали практичними і доступними. Тож багато митців — живописців, архітекторів, скульпторів, дизайнерів, навчалися і працювали разом у майстернях "Баухаусу". Стиль "Баухаусу" — простота, геометричні форми, і в той же час вишуканий смак. Цей творчий осередок проіснував не дуже довго — у 1933 р. він був закритий фашистами, начебто через поширення комуністичних ідей. Митці — учасники "Баухаусу" роз'їхалися по всьому світу, поширюючи його ідеї в багатьох країнах. Тож його стиль значно вплинув на розвиток естетики ХХ століття...

Виставка в Києві презентувала 124 фотороботи сорока авторів. У експозиції було представлено п'ять серій — "Від фотографії до Петерганса", "Портрети", "Предмети/Світ", "Кількісна експозиція, монтаж, колаж, фотопластика" і "Фотографія в поліграфії". Перша серія складається з надзвичайно вишуканих, з тонким відчуттям композиції та стилю фоторобіт керівника відділення фотографії "Баухаусу" Вальтера Петерганса. Об'ємна серія "Портрети" — це колекція оригінальних автопортретів фотографів, портретів їхніх колег і просто різних людей. Серія "Предмети/Світ" представляє найрізноманітніші зображення звичних, здавалося, б речей, які набувають на цих фотографіях неординарного, навіть загадкового вигляду. А назви останніх двох серій говорять самі за себе — четверта знайомить з фотоекспериментами — колажами і фотомонтажем, а п'ята демонструє зразки тогочасної фотореклами.

Хоча цим фотографіям близько 80 років, вони і зараз викликають у глядача захоплення. Адже ці фото і досі — цілком сучасні за своїм характером і духом. Переглядаючи їх, розумієш, що тогочасні ідеї не постарішали, адже здобутки "Баухаусу" у трохи видозміненому вигляді використовують і в наші дні.