"ДИНОЗАВРОМАНИЯ" ВЕЛИЧИЯ

Гений самопиара — художник Сергей Поярков и признанный государством скульптор Олег Пинчук впали в крайнюю степень самолюбования и вдруг назвали себя оппозицией к той культуре, с которой всегда находили общий язык.
докладніше тут

НЕБЕСНЫЕ ЛУГА

Японская тема сегодня необычайно модна: иероглифы в интерьерах, стилизация под кимоно в дизайнерской одежде, буддизм "для чайников" в каждом книжном магазине. Но японская культура не заканчивается на гейшах, самураях и феншуе. Убедиться в этом можно в галерее "Триптих", на выставке современной японской художницы Йоко Аоки.
докладніше тут

НЕБЕСНЫЕ ЛУГА

Японская тема сегодня необычайно модна: иероглифы в интерьерах, стилизация под кимоно в дизайнерской одежде, буддизм "для чайников" в каждом книжном магазине. Но японская культура не заканчивается на гейшах, самураях и феншуе. Убедиться в этом можно в галерее "Триптих", на выставке современной японской художницы Йоко Аоки.
докладніше тут

ПЛАСТМАССОВЫЕ ЦВЕТЫ

До 14 сентября в киевской галерее "Цех" работает выставка живописи Елены Полященко (Харьков).

Новая раса людей по принципу "эксклюзивизма" признает только своих — хрупких, "пассивно-агрессивных" девочек и мальчиков, играющих в enfant terrible. Просто быть людьми им уже мало, они устремляются к совершенству — как бы нелепо это ни выглядело со стороны...
докладніше тут

ОКОНЧИЛОСЬ НАШЕ ЛЕТО

Московская галерея Риджина" с мая по сентябрь устроила три сезонно-географических экспозиции современных украинских художников. Одну групповую ("Украина, вперед!" — про футбол), одну персональную (керамические объекты-"бриллианты" Жанны Кадыровой) и одну двухчастную — только что открылись разнесенные по залам галереи выставки одесситов Сергея Зарвы и Владимира Кожухаря.
докладніше тут

РАДИКАЛЬНЫЕ БРИЛЛИАНТЫ

Выставка Жанны Кадыровой — это серия керамических объектов под условным названием "Бриллианты". Большие (до полуметра в диаметре) разноцветные камни выполнены в фирменной технике художницы. Основа — строительная пена, поверхность — вмонтированные в цемент куски кухонного кафеля. Образцом для неопоп-арта Кадыровой стало творчество мастера интеллектуального кича, певца пошлости и провокатора Джеффа Кунса.
докладніше тут

THE COCA-COLA CHALLENGE...

Не так давно выяснилось, что в свое время немецкий филиал — Coca Cola GmbH сотрудничал с нацистами, внедряя на рынок Третьего Рейха Фанту (лидирующий брэнд Кока-колы). Британцы Марк Томас и Трейси Моберли — решили пригласить людей представить и воссоздать нацистские рекламные плакаты, а потом показать их на выставке. Экспозиция уже объехала весь мир.
докладніше тут



архів


можна подивитися тут



Повна карта розділів:
Арт: 1 2
Книжки: 1 2 3 4 5 6 7
Кіно та театр: 1 2 3 4 5
Музика: 1
Цікаве: 1
Червоний мікроскоп

Ксенія ВЛАДИМИРОВА, Київ
Жовтень 26, 2006 р., четвер.

У галереї "Ательє "Карась" відкрито виставку українського художника Анатолія Криволапа. Для назви художник обрав найважливіший концепт, над яким розмірковували інтелектуали протягом всього ХХ століття, — "структура".


Нові експозиції А.Криволапа не задовольнять людей, які шукають чогось занадто радикального, — роботи художника — це радше ретро. Він є доволі консервативним та традиційним — Криволап, хоча і довго до цього йшов, але знайшов свій стиль і залишається вірним йому вже багато років. Такі полотна, як представлено на виставці "Структура", міг намалювати будь-який конструктивіст 20-30-х років ХХ століття (в одному зі своїх інтерв'ю художник зазначає близькість своєї творчої манери до митця Єрмілова).

Художник є вірним не тільки темам, але й кольору — червоному, кольору вибуховому й амбівалентному. Але в цьому морі чистої кольористики, де поняття "структура" та "не-структура" відсутні, Криволап намагається виявити закономірність.


Те, що зафіксовано на картинах А.Криволапа, начебто виникло в процесі споглядання через сильний мікроскоп, коли речі втрачають свої контури, — як виявилося, ефемерні, а нам залишилося спостерігати зовсім інші форми життя. Дійсно, деякі картини нагадують ілюстрації до процесів, що відбуваються на клітинному рівні.

Інші роботи нагадують зображення окремих цеглин великої стіни будинка. Що може бути кращим уособленням структури, ніж прямокутна будівля? Ці цеглини надзвичайно реалістичні, — у тому числі й завдяки специфічній фактурі картин: нашарування чи то шерехатого гіпсу, чи то цементу. На цих живописних стінах не вистачає лишень різнобарвного графіті.


Але зовсім інше відкриття очікує глядача, якщо він доторкнеться до картин. Ці кольорові стіни, з яких художник побудував світ своїх картин (до речі, одна з його попередніх виставок являла собою справжні дерев'яні бруски, які А.Криволап розмальовував фарбою і виставив на відкритому повітрі), виявляються лише примарою, майстерною кольоровою ілюзією, намальованою на тендітному полотні, яке хитається на підрамнику, якщо до нього доторкнутися навіть пальцем.

Може, саме в цьому полягає основний месидж такого ненаративного художника, як Криволап: будь-яка структура є оманою. І сповідуючи цю ідею, він віддаляється від своїх побратимів-конструктивістів 20-30-х років ХХ століття, коли митці вірили, що мистецтво є наукою, і стає художником кінця ХХ — початку ХХI століття, коли всюди залишився єдиний хаос.