ЗНАЙОМСТВО В ПОЇЗДІ ТА ОБМІН ТРУПАМИ
Кожного вівторка в театральній залі Центру театрального мистецтва ім.Леся Курбаса письменники представляють свій найулюбленіший фільм. Андрій Курков вибрав фільм Альфреда Хічкока "Незнайомці в поїзді".
докладніше тут
ИМ ДАЖЕ НЕ НАДО КРЕСТОВ НА МОГИЛАХ…
Про що замислюєшся після перегляду фільму Олександра Атанесяна "Сволота"? Про сценарій, акторські роботи, трюкі, музику? Мабуть, найбільше за все — про характери, долі, про життя та про війну.
докладніше тут
ЗАКОХАНИЙ КАЗАНОВА
Шведський режисер Лассе Хальстрем ("Шоколад", "Незакінчене життя") створив фільм, який мусить утамувати спрагу романтики. "Казанова" — це гімн вірності та коханню у голівудсько-рожевому значенні цих слів.
докладніше тут
ОХОТА ЗА "ГОВОРЯЩИМИ ГОЛОВАМИ" ОТКРЫТА
Дима Климашенко рассказывает о технике знакомства с девушкой
Мы называем "говорящими головами" публичных людей. Они известны, некоторые даже популярны и любимы. Их физиономии мелькают по ТВ, а фото публикуют в прессе. В той или иной мере высказывания этих людей влияют на мнение публики.
докладніше тут
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ ТА "ШТОЛЬНЯ"
9 лютого компанія "Артхаус Трафік" зробила заяву з приводу того, що Міністерство культури та туризму України не виконала обов'язків щодо підтримання вітчизняного кіновиробництва. Як бонус журналістам було продемонстровано трейлер першого нового українського трилера "Штольня".
докладніше тут
ЗЛОЧИН ТА КАЯТТЯ ЖУРНАЛІСТА
Дебютний фільм режисера Біллі Рея "Афера Стівена Гласса" розповідає історію 24-літнього Стівена Гласса, журналіста одного з найвпливовіших друкованих видань США, який видавав видумані історії за ті, що трапилися.
докладніше тут
НЕОБЫЧНАЯ "БЛИЗОСТЬ"
Что может быть такого необычного в том, что весь фильм две пары влюбленных выясняют между собой отношения? Ответ в фильме "Близость".
докладніше тут
"ОЙ, КАНАДО, КАНАДОЧКО…"
"Новой Францией" в XVIII веке именовали канадские земли, за которые вели активную борьбу Англия и Франция. На фоне этих военных событий и разворачивается основное действие эпической киносаги о любви, верности, чести и подлости под названием "Новая Франция".
докладніше тут
СПРАВЖНЄ АНГЛІЙСЬКЕ КІНО
Як би там не було, фільм "Гордість та упередження " є доволі органічним, справжнім у найкращому розумінні, а дві години перегляду спливають швидко та непомітно.
докладніше тут
ГЕНЕРАЛЬСКАЯ ДОЧКА И ЕЕ ВОДИТЕЛЬ
Возможно, Павел Чухрай хотел повторить головокружительный успех "Вора", с которым в некоторых местах "Водитель для Веры" довольно-таки схож. Однако до "воровского" уровня фильм немного не дотягивает. Именно фильм, а не игра актеров — потому что Богдана Ступки, как всегда, на коне, на этот раз с генеральской уверенностью. .
докладніше тут
ВЕРНУ НА МИГ ВОСПОМИНАНЬЕ!
Герой картины Криса Нолана "Помни" Леонард Шелби страдает потерей кратковременной памяти. Каждый день ему приходится приспосабливаться к действительности по системе, разработанной им самим, — это причудливые татуировки-записи по всему телу и поляроидные фотографии с комментариями.
полный текст здесь
О СВОИх2000
Интервью с авторами фильма "Пыль".
Где-то в Хабаровске, Архангельске, Новосибирске, в это время сидели люди, которых мы тогда еще не знали, и было некоторым из них 12-13-14 лет. А мы просто знали, что в этом оккупированном мире, должны где-то быть свои, и они будут рады увидеть, то, что мы показываем. Мы обязательно должны подать им весточку, несмотря ни на что.
полный текст здесь
можна подивитися тут
• Рената Літвінова. Володіти й належати (Рената Литвинова. Обладать и принадлежать). Автор: Ірина Цилик
• Париж, любов моя!
• Мадеінуса (Madeinusa), режисер Клаудія Льоса
• "Айсберг" (реж. Фіона Гордон, Домінік Абель, Бруно Ромі)
• Чорнобиль ТМ, театр "Арабески", Харків
• Orangelove, Алан Бадоєв
• Молодість 36, конкурсна програма повнометражних фільмів
• Молодість 36, конкурсна програма короткометражних фільмів
• Молодість 36, студентські фільми
• Андрій Жолдак "Гамлет.Сни" (вистава)
• Найближчими днями Київ прийматиме колектив традиційного японського танцю.
• Хепі Піпл, режисер Олександр Шапіро
• Лесная братва
• Опасные связи
Афера Стивена Гласса
• Злочин та каяття журналіста
Дебютний фільм режисера Біллі Рея "Афера Стівена Гласса".
Афера Стивена Гласса
• Злочин та каяття журналіста
Дебютний фільм режисера Біллі Рея "Афера Стівена Гласса".
Бархатная революция. Мужской сезон
• "Бархатная революция. Мужской сезон"
Российский боевик в американском стиле.
Белый шум
• Много шума из ничего
"Белый шум" — научно-популярная мистика.
Бессонница
• Надо больше спать…
"Бессонница" Кристофера Нолана.
• Білий птах з чорною відзнакою
Билет на поезд
• Человечности — зеленый свет
Фильм "Билет на поезд" Эрманно Олми, Аббаса Киаростами и Кена Лоача — детище 11 сентября в Нью-Йорке.
Близость
• Необычная "Близость"
Что может быть такого необычного в том, что весь фильм две пары влюбленных выясняют между собой отношения? Ответ в фильме "Близость".
Бойцовский клуб
• Дайте нам героев!
Нео и Тайлер: новые боги в фильмах "Матрица" и "Бойцовский клуб".
Босиком по мостовой
• "Я вижу то, чего не видишь ты…"
"Босиком по мостовой" — вдвоем и даже зимой.
Бочка з порохом
• "Бочка з порохом" й крапля надії
Що ж взяла для себе письменниця Оксана Забужко в "Бочці з порохом" Ґорана Паскалєвіча?
Братья Гримм
• заГРИММированные сказки
Сказка — ложь, да…
Брис Великолепный
• Tabula rasa серфера из Ниццы
Комедия "Брис Великолепный", или Сценарий party на Лазурном берегу.
Бродвей. Черное море
• Идея неигрового кино
Риторические фигуры Виталия Манского.
Весеннее метро
• На "Весеннем метро" — к свежести чувств
Необычный выход из обычного семейного кризиса.
Властелин кольца, Звездные войны
• Войны Кольца&Властелины Звезд
Каждая из саг содержит ловушку для прилежного зрителя или читателя.
Водитель для Веры
• Генеральская дочка и ее водитель
Возможно, Павел Чухрай хотел повторить головокружительный успех "Вора", с которым в некоторых местах "Водитель для Веры" довольно-таки схож.
Война миров
• Война миров за 72 дня
Версия Стивена Спилберга.
Время цыган
• Цыганская "одиссея"
"Время цыган" в фильме Эмира Кустурицы.
2 пропущенный звонок
• кейтая, звонки издающего…
"2 пропущенный звонок": ужасы сиквела.
Гарпастум
• Футбольный модерн
• Пара футбольных бутс
Гарри Поттер и Кубок Огня
• В четвертый раз, как в первый раз
"Гарри Поттер и Кубок Огня" — фильм эпизодов.
Генезис
• Откуда есть пошла жизнь
Фильм "Генезис" — рассказ о рае в эпоху экологического кризиса.
Глаз 2
• Лучше не смотреть
Философско-чернушный гибрид от братьев Пэнг "Глаз 2".
Гордість та упередження
• Справжнє англійське кіно
Фільм "Гордість та упередження " є доволі органічним, справжнім у найкращому розумінні.
Горілка-лимон
• "Горілка-лимон"
Сергій Проскурня: "Смак. Це перше, що виникає під час титрів..."
Горный хрусталь
• Made in Bavaria
Грязные прелести
Далекі вогні
• Ласкаво просимо до реальності
Сюжет фільму "Далекі вогні" режисера Ганса-Крістіана Шміда (Lichter, 2003) складається з 6 новел, пов'язаних між собою місцем дії — це польсько-німецький кордон.
9 рота
• В Афганистане… С водкой в стакане…
Фильм "9 рота" сработал — и как зрелище, и как патриотически-воспитательное произведение.
Дневной дозор
• "Денна варта": Чи варто дивитися?
Російсько-голівудська фантастика.
Дом летающих кинжалов
• "Шпионские страсти" по-китайски
в "Доме летающих кинжалов".
Дорогая Венди
• "Дорогая Венди"
Убийственно серьезный фильм в стиле вестерн.
Дракула Брэма Стокера
• Влад Цепеш по прозвищу "Дракула"
Дура
• Кассовая "Дура"
Субъективные заметки.
Желари
• Під маскою легкого жанру
Жизнь как чудо
• Жизнь как чудо
На Балканской войне Эмира Кустурицы.
Жмурки
• Жмурики
"Жмурки" Алексея Балабанова: привет из 90-х!
Заложник
• Заложник боевика
Только для поклонников Брюса Уиллиса.
Затоичи
• "Лишь с открытыми глазами я слепну"
"Затоичи", или Слепой массажист Такеши Китано.
• Зламані квіти, режисер Джім Джармуш
Инфекция
• Палата №6
Ужасная "Инфекция" распространяется.
Казанова
• Закоханий Казанова
Шведський режисер-нудяр Лассе Халльстрем ("Шоколад", "Незакінчене життя") створив фільм, який мусить утамувати спрагу романтики.
Капоте
• Холодная кровь
Трумен Капоте — писатель, герой фильма, текст.
Капризное облако
• Гротескный арбуз…
…на "Капризном облаке".
• Короткі зустрічі
Космос как предчувствие
• "Космос как предчувствие"
Туманная история Алексея Учителя.
Кровь и кости
• СКИТАНОние по мукам
"Кровь и кости" — японский фильм на европейский манер.
Легенда Зорро
• Zдорово!
"Легенда Зорро" возвращается и… побеждает!?
Любовь к собакам обязательна
• Кино не для кинологов
Мораль фильма "Любовь к собакам обязательна": в 40 лет жизнь только начинается.
• Малхолланд Драйв
Мандерлей
• Ведь без свободы гибнет человек?!..
Второй фильм "американской трагедии" Ларса фон Триера "Мандерлей" получился хуже "Догвилля".
Мастер и Маргарита
• Судьба его волнует зрителей…
18 декабря украинские телезрители увидели премьеру самого мистического романа Михаила Булгакова "Мастер и Маргарита".
Матрица
• Дайте нам героев!
Нео и Тайлер: новые боги в фильмах "Матрица" и "Бойцовский клуб".
Мое лето любви
• А девушки созрели
"Мое лето любви" на острове Лесбос.
Море внутри
На перехресті
• Нове українське кіно "На перехресті"
Короткометражний ігровий фільм Олекси Ома.
Набережная Орфевр, 36
• Набережная Орфевр, 36
Отпробуйте голливудское блюдо под французским соусом.
Настройщик
• Мягкое туше
"Настройщика" Киры Муратовой.
Не уходи
• Не уходи
"Мистическая любовная трагедия" от режиссера Серджио Кастелито.
Небо над Берлином
• "Небо над Берлином"
глазами Вима Вендерса.
Невеста седьмого неба
• Любовь на седьмом небе
Быт и бытие ненцев.
Недоверие
• Российский фильм с префиксом НЕДО-
Украинская премьера документальной работы Андрея Некрасова "Недоверие".
Незнайомці в поїзді
• Знайомство в поїзді та обмін трупами
Вибір Андрія Куркова — фільм Альфреда Хічкока "Незнайомці в поїзді".
Необратимость
• Вывернутые наизнанку
"Необратимость" Гаспара Ноэ.
Никто не узнает
• Черное-черное озеро
"Никто не узнает", но в Японии социальных проблем не меньше, чем у нас.
Новая Франция
• "Ой, Канадо, Канадочко…"
Фільм "Нова Франція" — це сага про кохання, вірність, честь та підлість.
Новые сказки братьев Гримм
• "Новые сказки братьев Гримм", или
Детям после шестнадцати.
Носферату: симфония ужаса
• Пир вампира
"Носферату: симфония ужаса" — год 1922-ой.
Остров
• Иллюзия рая
на "Острове" клонов в 2019 году.
Переводчица
• Не понимаю
"Переводчица" Сидни Поллака, Николь Кидман и Шона Пенна.
Пернатый спецназ
• "Пернатый спецназ", или
Голубь выходит на тропу войны.
Пиджак
Pi
• Irrational PIc
О, этот загадочный финал "Pi"!
• Помаранчеве небо
Поміж нами
• Свято поміж нами
Фільм молодшого сина Софі Лорен — Едоардо Понті.
Помни
• Верну на миг воспоминанье!
В фильме Криса Нолана "Помни" головоломка зрителю обеспечена.
Почуття
• Любовний коктейль по-французьки
Які вони, "Почуття" Ноемі Львівські.
Птицы
• Прорвемось!
Птицы
Пустота
• Абсурд и "Пустота" Винченцо Натали
С точки зрения экзистенциализма.
Путеводитель
• Киевские граффити
в "Путеводителе" Александра Шапиро.
Пыль
• О СВОИх2000…
…а также об авторах фильма "Пыль" все, что Вы хотели знать, но боялись спросить.
5 препятствий
• Повесть о совершенном человеке
"5 препятствий": киномикс Ларса фон Триера и Йоргена Лета.
Ромео должен умереть
• Шекспир под музыку хип-хопа
"Ромео должен умереть", или Бессмертный Ромео.
Сволочи
• Им даже не надо крестов на могилах…
Про що замислюєшся після перегляду фільму Олександра Атанесяна "Сволота"? Про сценарій, акторські роботи, трюкі, музику? Мабуть, більш за все — про характери, долі, про життя та про війну.
Сексуальная зависимость
• BillBoard как зеркало сексуальной революции
"Сексуальная зависимость": дебют 25-летнего боливийца Родриго Бельотта.
Софи Шоль: последние дни
• Made in Bavaria
Спритний Філіп
• Під маскою легкого жанру
Страна фантазий
• "Под небом голубым есть город золотой…"
Какой видится "Страна фантазий" корейским аниматорам?
Сумасшедшие гонки
• "Сумасшедшие гонки"
Лидирует "жук" Херби.
• Счастливое число Слевина
• Тачки
Тбилиси, Тбилиси
• "Тбилиси, Тбилиси"
Картина Левана Закареишвили была показана в Каннах в 2005 году.
Тень вампира
• Влад Цепеш по прозвищу "Дракула"
Телец
• Дядя Володя в Вишневом саду,
или Х/ф "Телец" Александра Сокурова.
Трио из Бельвилля
• Фильм не о том, или
О чём молчат герои "Трио из Бельвилля".
Усама
• Косичка, скакалка, паранджа…
Фильм афганского режиссера Сиддика Бармака "Усама".
Фантастическая четверка
• For Fans
"Фантастической четверки".
Хроники Нарнии
• Хроники шкафа
В последний уик-энд 2005 года на экраны страны вышел фильм, созданный по мотивам книги Клайва Льюиса "Хроники Нарнии".
Цикута
• Послевкусие "Цикуты" Александра Шапиро…
…это запрет к широкому прокату в Украине.
Частные хроники
• Идея неигрового кино
Риторические фигуры Виталия Манского.
Че Гевара: Дневники мотоциклиста
• "Че Гевара: Дневники мотоциклиста"
Че-ловечный фильм о вечном революционере.
Человек, которого не было
• Что ты за человек?
"Человек, которого не было" — Джоэла Коэна.
Чикаго
• All that Jazz
Вечно веселый мьюзикл "Чикаго".
Штольня
• Міністерство культури України та український трилер "Штольня"
Репортаж з прес-конференціїї від "Артхаус трафік".
Юрій Косін. Архітектор миті
• Вертикаль часу
"Крайне удачно. Очень успешно…"
• "Крайне удачно. Очень успешно…"
Интервью с генеральным продюсером Кинорынка "Молодость" Андреем Ризоль.
• Цензура у кіно
Фахівців кіногалузі коментують практику заборони фільмів у сучасній Україні.
Product placement
• Product placement — дело сложное...
А какой торговой марке отдает предпочтение Ваш киногерой?
Vaterland. Мисливський щоденник
• Під маскою легкого жанру
• Право на право
• Ключа до кохання немає
І знову п'єса (і вистава) про вічне — п'єса канадського драматурга Кароль Фрешет "Жан і Беатріса" в постановці Київського театру "Ательє 16" під назвою "Ключа немає".
• Три історії кохання Казанови
В основу вистави "Казанова" у виконанні театральної трупи "Ательє 16" (режисер — Ігор Талалаєвський) покладені драматичні твори Марини Цвєтаєвої.
• Чекання, тривалістю у вічність
Своє бачення п'єси "Чекаючи на Годо" С.Беккета продемонстрували литовський режисер Лінас Зайкаускас і театральна трупа "Ательє 16".
• "Скляний Звіринець". Пошуки сенсу у двох діях
Постановка Київського театру "Ательє 16", режисер — Ігор Талалаєвський.
• Елена Образцова: "Бог избавил меня от зависти…"
Интервью с оперной дивой.
• Вистава для тих, кому за 30
Ежен Йонеско "Стільці" в інтерпретації Д.Ц.Т.Д. + інтерв'ю з режисером та актрисою Ларисою Паріс.
• Три сестры военных лет
Малоизвестные страницы юности великого российского артиста Кирилла Лаврова — дебют в деревенском клубе на Вятке.
• Чорна драма
"Роберто Зукко" — остання п'єса Бернара Марі Кольтес, Режисер Дмитро Богомазов.
• "Белая ворона", или
Краткий очерк о революциях, девственницах и киевских антрепризах.
• "Весь Шекспир — за один вечер", или
Спектакль-микс от Виталия Малахова.
• "Приховане кохання", или Нестареющая "Элоиза"
Пьеса Эрика Эммануэля Шмидта "Загадочные вариации" в интерпретации Алексея Кужельного.
• "Весь этот маскерад…" 3
Драма Лермонтова как драма бесовщины. Интерпретация.
• Корейська намистинка
Попри всю екзотику того, що відбувалося на сцені, справжня "східність" відчувалася в іншому.
• Три сестры и две женщины
В Киеве игрались немецкий спектакль "К трем сестрам" и литовский "Шелк".
• "Весь этот маскерад…"
Лермонтов по прозвищу Маешка в анекдотах.
• "Крок до самих себе..."
Вистава "Палімпсест" за віршами та листами Василя Стуса: розмова з актрисою.
• "Весь этот маскерад…"
• Отец и сын, или Все его сыновья |
Повна карта розділів: Арт: 1 2 Книжки: 1 2 3 4 5 6 7 Кіно та театр: 1 2 3 4 5 Музика: 1 Цікаве: 1
|
|
Євген ПОВЄТКІН, Київ.
Лютий 27, 2006 р., понеділок.
21 лютого 2006 року в київському театральному центрі ім.Леся Курбаса в рамках проекту, втілюваного в життя журналом "Кіно-коло" й особисто тележурналістом Станіславом Сукненком, письменниця Оксана Забужко представляла її улюблений кінофільм, яким є картина сербського режисера Ґорана Паскалєвіча "Бочка з порохом".
Власне, задум проекту передбачає представлення відомими літераторами (наприклад, 28 лютого підхоплює естафету Андрій Курков) їх улюблених фільмів. Розпочинаючи зустріч, пані Оксана звернула увагу на те, що сприймання письменником фільмів, музики й живопису є, так би мовити, більш корисливим, ніж у "звичайного" глядача, бо він неодмінно підходить з максимальною прагматичністю: що можна з них узяти й потім ужити в своїх творах, у такий спосіб, так би мовити, видати чуже за своє.
| Горан Паскалевіч
|
Що ж взяла Оксана Забужко для себе в "Бочці з порохом"? Відчуття того, що це саме "воно", що це "її" фільм, було майже фізіологічним — це було велике хвилювання, аж до посиленого серцебиття — тахікардії — від того, що все явлене на екрані — правда, жорстока й разом із тим глибока. "Мене завжди цікавив оцей "зворотній бік Місяця", коли будь-яке явище може раптом, на рівному місці, вивернутися своєю темною стороною", — говорить пані Оксана. Тема "Бочки з порохом" — це війна, яка поступово — все більше й більше — стає реальністю, рахунком вбитих й скалічених людських душ і тіл, проте вона подана у фільмі в такому вимірі, коли немає ні "наших", ні "німців", немає відкритих бойових дій та герцю армій, немає ультиматумів та замирень. Війна — це майже матеріальна "чорна енергія" ненависті, це неначе нічна темрява — недаремно в усій картині немає жодного кадру, знятого вдень. Пані Оксана ще порівняла війну, яка назріває в суспільстві, з раковою пухлиною — нею уражується все тіло, а не тільки якась його частина.
Композиційне вирішення "Бочки з порохом" — це серія новел, пов'язаних між собою дійовими особами, а ще ненастанним розпачливим повторенням запитання "Чому?" (автори російського перекладу занадто буквально передали сербськохорватське "За что?" як "За що?", хоча насправді там питають "Чому?"), яке вже ближче до фіналу трансформується в "Хто винен?".
| Борис у своїй демонічній ролі.
|
Можна бути впевненим — відповідь на це питання вже не забариться, і промовлятимуть її не вуста, а ножі, каміння й кулі. Кінокартина "збудована" на добрій літературній основі, якою є п'єса Деяна Дуковського. Зумовлена умовністю театрального мистецтва деяка статичність постановки і не надто багате та яскраве візуальне вирішення фільму цілком компенсується поступово наростаючим драматизмом конфлікту, що тримає глядача аж до кульмінації й не відпускає навіть після закінчення картини. Конфліктові цьому автори сценарію фільму — ними є вже згадувані Деян Дуковський та Ґоран Паскалевіч, а ще Фiлiп Дaвiд Aндрiч та Зoрaн Aндрiч — знайшли таке зриме вирішення, від якого аж йде мороз по шкірі, починається тахікардія, про яку говорить пані Оксана.
Найбільша зневага, найбрутальніша жорстокість, найпідліша зрада сприймається героями картини, котрі роблять усе це, як належне, й відповідно так — спокійно, часто з сигаретою, пляшкою пива чи ракії, без найменшої ніяковості й сорому — їхні негідні вчинки подаються іншим героям, а відтак і глядачеві.
| Мане та Наталія.
|
Двоє поважних немолодих чоловіків приходять в гості, випивають з господарем ракії, а потім із спокійними й зосередженими обличчями починають громити все довкола тільки за те, що син господаря, Алекс, своїм автомобілем пом'яв крило улюбленого "Фольксвагена-Жука" одного з гостей. Не щадять навіть фото дружини господаря-вдівця, яке той намагається врятувати. Далі двоє інших чоловіків, сміючись чорним недобрим сміхом, кидають одне одному в обличчя зізнання в паскудствах, які вони творили проти одне одного, проти своїх коханих жінок і дітей, потім калічать одне одного на ринґу боксерського клубу, де обоє впродовж років займалися, не забуваючи раз за разом запевняти одного в якнайщирішій дружбі, і врешті один з них вбиває іншого.
Як на мене, то апогеєм цього безголів'я стала сцена розмови між Анною та Георгієм в автомобілі. Замість дякувати Богові за те, що після того, як у нічному автобусі злодій примушував Анну, приставляючи ніж до горла, розсувати на людях ноги, після пережитих хвилин смертельного жаху вона все ж залишилася жива й ціла, він почав дорікати їй за те, що нібито вона сама спровокувала ґвалтівника! Це найвища зневага з усіх, яка може бути — зневага усієї людини — її життя, тіла, жіночості, кохання, віри, свободи — в один момент все це виявилося кинуте в бруд і потоптане, причому зробила це найближча в світі, кохана людина!
Як сталося так, як до цього могло дійти? Віруюча людина скаже — це диявольські підступи, й образ диявола присутній у фільмі, власне, він з'являється в найперших його кадрах. Але ж річ у тому, що художній світ картини, як і весь цей світ влаштовано так, що диявола, як і Бога, являють одне одному люди. Це справедливо як і до того демонічного образу, в який входить на сцені кабаре "Балкан" актор Борис, так і до всього, що коїться із героями та їхніми життями впродовж однієї довгої белградської ночі — художнього часу фільму.
| Сцена в автобусі.
|
І одне з найбільш вірних й надійних знарядь диявола — це страх, теж показаний на екрані авторами картини, теж зримий і відчутний. Наприклад, у сцені зустрічі через багато років з Мане його колишня кохана Наталія боїться настільки сильно, що по-дитячому тримає за руку свого нового нареченого Косту й не відходить від нього ні на крок. Немолодий чоловік у автобусі, узятий молодим хуліганом у заручники, від страху погоджується на будь-яке приниження й ницість, хоча міг би принаймні спробувати вибити в нього ніж й скрутити руки.
Зрештою, протягом усього фільму сподіваєшся протесту проти чорної хвилі страху й насильства, справжнього вчинку й самопожертви, натомість усі жертви вимушені й лише інколи, зокрема, у фіналі, коли Топі висить на паркані-сітці, схожий на розіп'ятого Христа, й приймає на себе град каміння — це розплата не тільки за власні провини. А ще за гріхи інших розплачуються жінки — Анна, що про неї була мова вище, дівчина в поїзді, яка в сумочці везе бойову гранату, немолода жінка в автобусі. Власне, картина може мати й таке феміністичне прочитання: жінки найперше й найбільше страждають від ницості, зради й насильства, які затівають перш за все чоловіки.
| Фінал — Топі під градом каміння.
|
В той час як герої "Бочки з порохом" немовби змагаються між собою за те, хто з них явить всім оточуючим диявола якомога жахливіше й переконливіше, творці фільму намагаються все ж явити Бога. І річ тут не тільки в тому, що об'єктив камери такий самий всевидючий, як Боже око, а режисерський задум для героїв — немов воля Божа. Оксана Забужко говорить про це так: "Треба вміти дивитися на героїв у ситуації екстріму і всього цього жаху, не відвертаючись, бачити їх такими, як вони є — і все ж любити їх..."
Ще одне спостереження пані Оксани — якщо всі довкола говорять виключно про гроші, включно з митцями, мислителями й ученими — значить, до війни вже лишилося небагато. Відповідно, найбільша антивоєнна дія, на яку здатен митець — це припинити розмови про гроші, які йому хтось там не дає, і почати нарешті творити.
Наприклад, зняти правдиве кіно, як "Бочка з порохом" режисера Горана Паскалєвіча...
Світлини: http://imdb.com
|