архів статей

можна подивитися тут



анонси статей

АНГЕЛЬСЬКЕ ОСІННЄ КОХАННЯ

Після кількарічної перерви, коли на "Молодості" не були представлені українські повнометражні дебюти (бо жодного такого не було знято), нарешті з'явився наш фільм, знятий молодим режисером Аланом Бадоєвим, відомим своїми музичними кліпами. Його назва — "Orangelove", викликає цілком конкретні асоціації з революційними подіями. Але насправді стрічка зовсім не про помаранчеву революцію, вона навіть не є основним тлом для зафільмованої історії.
докладніше тут

ТРУДНОЩІ СПІЛКУВАННЯ

Короткий метр має певні перваги перед повометражним кіно. Адже саме в коротких фільмах, хронометраж яких обмежений, режисерам часто вдається концентровано висловити думку, досягти більшої виразності. Власне, найбільше стрічок — 27 (переважна більшість з них — з Європи), змагалося саме в конкурсі короткого фільму. Загалом, вони продовжували тенденцію, що спостерігалася на "Молодості" ще пару років тому, — повернення до оповідного, неквапливого, традиційного за формою кіно.
докладніше тут

ЛЮДИ, ЯКІ ГРАЮТЬ В ІГРИ

Цього року "Молодість" вирішила заперечити поширені забобони і включила до конкурсної програми повнометражних фільмів 13 стрічок. Серед них: "13" (реж. Гела Баблуані, Франція-Грузія), "Гра" Алісії Шерсон, Чилі, "Друге січня" (реж. Мет Уінн, Великобританія), "Пінг-понг" (реж. Маттіас Лутгардта, Німеччина), "Orangelove" (реж. Алан Бадоєв), "Краєчком даху" (реж. Кім Россі Стюарт, Італія), "12:08 На схід від Бухаресту" Корнеліу Порумбою з Румунії, "Ейфорії" Івана Вирипаєва (Росія).
докладніше тут

АМЕРИКАНСЬКІ МРІЇ ТА РАДІАТОРНИЙ РАЙ

Відтак ми бачимо, що Велика американська мрія в "Тачках", як і в багатьох інших фільмах, вже не мрія, а реальність, і тоді вже мріють про інше. Наприклад, про те, щоб здобувши успіх, наприклад, виборовши врешті-врешт "Кубок поршня", не стати після цього зарозумілим негідником, а залишитись таким, як лідер перегонів у 1951-1953 роках "Б'юік" Док.

докладніше тут

НАВАЛА СИНТЕТИЧНОГО ЩАСТЯ

"Хепі піпл" Олександра Шапіро — фільм перевантажений, в усіх розуміннях, в тому числі й буквальному. З іншого боку, образна, інформативна, логічна, сюжетна надмірність, перевантаженість деталями — це, безумовно, свідомий режисерський хід. Вона — це виклик творця глядачеві: зможеш витримати натиск абсурду — виграєш гру й, можливо, отримаєш насолоду від того, що темні грозові (і так само метафоричні) хмари над головами героїв зненацька осяває блискавка істини...

докладніше тут



Повна карта розділів:
Арт: 1 2
Книжки: 1 2 3 4 5 6 7
Кіно та театр: 1 2 3 4 5
Музика: 1
Цікаве: 1
Серйозні студенти

Катерина ТАРЧЕВСЬКА, Київ.
Грудень 18, 2006 р., понеділок.

Дивно, але при перегляді студентських фільмів конкурсної програми "Молодості", постійно бентежила думка, що представлене кіно — зовсім не молоде за духом. За поширеним стереотипом молоді мають бути розкутими, неформальними, епатажними тощо. А отже очікуєш, що їхнє кіно буде фонтанувати експериментами, гумором, коханням, нетривіальними думками.



"Кролі та ведмеді"
Натомість цьогорічна добірка студентських робіт продовжували тенденцію минулорічної програми — серйозність, класичність виконання, реалізм, ніякого хуліганства або хоча б веселої гри. Таким чином, спостерігається мало не повернення до коренів — реалістичного багатослівного кіно з лінійним розвитком дії. Навіть анімаційних фільмів, у яких, зазвичай, більше простору для візуальних витребеньок, було представлено всього два (один з них — доволі симпатичний мультик "Після кота" Маріни Россе (Швейцарія), виконаний в манері мінімалістичного малюнку).

Загалом на конкурсі було представлено 25 стрічок з 17 країн світу, серед яких — Франція, Великобританія, Німеччина, Італія, Польща, Ізраїль, Румунія, навіть такі далекі краї, як Південна Корея, Індія і Австралія. Від України в конкурсі брали участь 3 фільми — "Диявольська теорема" Олександра Усіка, "Стрижка" Богдани Смирнової і "День затемнення" Ольги Орєхової. Теми, які хвилюють і надихають молодих кінематографістів, досить різноманітні. Наприклад, невичерпна тема самотності й намагання вирватися з неї — у фільмах "Жорстка політика" Бенуа Тетеліна (Франція), "Все буде" Магдалени П'єти (Польща), "Кролі та ведмеді" Хьо Джеонг Кіма (Південна Корея). Родинним непорозумінням присвячені стрічки "Щасливого Великодня" Ульріха Шафнера (Швейцарія), "Єті" Валері Розьє (Бельгія). Історії обездолених дітей показані у фільмах "Лакі" Ейві Лутра (Великобританія), "Млинок" Умеш Вінаяк Кулкарні (Індія). Актуальна нині тема зіткнення культур відображена у роботі "Зора" Кемаля Ахтара (Великобританія). Та, власне, все розмаїття зафільмованих тем зводиться до однієї глобальної — труднощів у спілкуванні й взаєморозумінні, через які відбуваються конфлікти і наступає самотність.

Відзначеними призом або дипломами студентських фільмів виявилося всього три. Переможець в цій номінації — ізраїльська стрічка "Наступниця" Тальї Лаві, розповідає про життя дівчат-солдат на далекій військовій базі. Деяка екзотичність теми (хоча жінка в армії — сюжет вже не новий в кіно) і незвична історія мабуть і сподобалися головному журі.

Дипломант цього конкурсу — фільм "Жорстка політика" француза Бенуа Тетеліна, запам'ятовується експресивністю, вишуканим чорно-білим візуальним рядом і пронизливим відчуттям самотності головної героїні, яка працює на телефоні довіри. А відзначений екуменічним журі корейський фільм "Кролі та ведмеді" своїми героями зробив людей, переодягнутих різними істотами, які роздають рекламу (мабуть, всі бачили на центральних вулицях "ходячі реклами" — людей у чудернацьких костюмах), та навіть у такій безглудій ситуації можна знайти споріднену душу.