архів статей

можна подивитися тут



анонси статей

СЕРЙОЗНІ СТУДЕНТИ

Дивно, але при перегляді студентських фільмів конкурсної програми "Молодості", постійно бентежила думка, що представлене кіно — зовсім не молоде за духом. Очікуєш, що їхнє кіно буде фонтанувати експериментами, гумором, коханням, нетривіальними думками. Натомість цьогорічна добірка студентських робіт це уособлення серйозності, класичность виконання, реалізму, ніякого хуліганства або хоча б веселої гри. Загалом на конкурсі було представлено 25 стрічок з 17 країн світу, серед яких — Франція, Великобританія, Німеччина, Італія, Польща, Ізраїль, Румунія, навіть такі далекі краї, як Південна Корея, Індія і Австралія.
докладніше тут

ТРУДНОЩІ СПІЛКУВАННЯ

Короткий метр має певні перваги перед повометражним кіно. Адже саме в коротких фільмах, хронометраж яких обмежений, режисерам часто вдається концентровано висловити думку, досягти більшої виразності. Власне, найбільше стрічок — 27 (переважна більшість з них — з Європи), змагалося саме в конкурсі короткого фільму. Загалом, вони продовжували тенденцію, що спостерігалася на "Молодості" ще пару років тому, — повернення до оповідного, неквапливого, традиційного за формою кіно.
докладніше тут

ЛЮДИ, ЯКІ ГРАЮТЬ В ІГРИ

Цього року "Молодість" вирішила заперечити поширені забобони і включила до конкурсної програми повнометражних фільмів 13 стрічок. Серед них: "13" (реж. Гела Баблуані, Франція-Грузія), "Гра" Алісії Шерсон, Чилі, "Друге січня" (реж. Мет Уінн, Великобританія), "Пінг-понг" (реж. Маттіас Лутгардта, Німеччина), "Orangelove" (реж. Алан Бадоєв), "Краєчком даху" (реж. Кім Россі Стюарт, Італія), "12:08 На схід від Бухаресту" Корнеліу Порумбою з Румунії, "Ейфорії" Івана Вирипаєва (Росія).
докладніше тут

АМЕРИКАНСЬКІ МРІЇ ТА РАДІАТОРНИЙ РАЙ

Відтак ми бачимо, що Велика американська мрія в "Тачках", як і в багатьох інших фільмах, вже не мрія, а реальність, і тоді вже мріють про інше. Наприклад, про те, щоб здобувши успіх, наприклад, виборовши врешті-врешт "Кубок поршня", не стати після цього зарозумілим негідником, а залишитись таким, як лідер перегонів у 1951-1953 роках "Б'юік" Док.

докладніше тут

НАВАЛА СИНТЕТИЧНОГО ЩАСТЯ

"Хепі піпл" Олександра Шапіро — фільм перевантажений, в усіх розуміннях, в тому числі й буквальному. З іншого боку, образна, інформативна, логічна, сюжетна надмірність, перевантаженість деталями — це, безумовно, свідомий режисерський хід. Вона — це виклик творця глядачеві: зможеш витримати натиск абсурду — виграєш гру й, можливо, отримаєш насолоду від того, що темні грозові (і так само метафоричні) хмари над головами героїв зненацька осяває блискавка істини...

докладніше тут

ДРАЙВ ОТ ДЭВИДА ЛИНЧА

На Малхолланд Драйв происходит ужасная авария. В живых остается лишь молодая красавица-брюнетка, в результате столкновения потерявшая память. Обстоятельства сводят ее с только что прибывшей в Голливуд Бетти, мечтающей о карьере актрисы.

докладніше тут



Повна карта розділів:
Арт: 1 2
Книжки: 1 2 3 4 5 6 7
Кіно та театр: 1 2 3 4 5
Музика: 1
Цікаве: 1
Ангельське осіннє кохання

Катерина ТАРЧЕВСЬКА, Київ.
Грудень 18, 2006 р., понеділок.

Після кількарічної перерви, коли на "Молодості" не були представлені українські повнометражні дебюти (бо жодного такого не було знято), нарешті з'явився наш фільм, знятий молодим режисером Аланом Бадоєвим, відомим своїми музичними кліпами. Його назва — "Orangelove", викликає цілком конкретні асоціації з революційними подіями. Але насправді стрічка зовсім не про помаранчеву революцію, вона навіть не є основним тлом для зафільмованої історії.

Тому особливо дивно читати дезорієнтуючу анотацію у фестивальному буклеті, що це — "лірична комедія про зустріч двох сердець на Майдані під час Помаранчевої революції". Жовтогарячий колір у назві — це кохання, яке народжується восени на тлі яскравого листя, і колір волосся головної героїні. Для самого режисера цей колір символізує енергію, молодість, життя.

А сценарій фільму створювався давно, ще до цих історичних подій. Крім того, у назви є "подвійне дно" — її тепер пишуть як orANGELove. Ангел, як вважає режисер, — то головна героїня (до того ж перший варіант сценарію називався "Ангели живуть навпроти").

Про виникнення такого написання назви режисер розказав цікаву історію. Виконавець головної ролі, російський актор Олексій Чадов (у фільмі — фотограф) вчився фотографувати прямо на знімальному майданчику і несподівано зробив незвичайний знімок — виконавиці головної ролі Ольги Макєєвої в сонячному ореолі і поруч — режисерське крісло з назвою фільму, на яке був накиданий одяг, що затулив перші й останні літери, залишився — angel. До речі, Ольга Макеєва — непрофесійна актриса, але на кастинг відібрали її з поміж багатьох претенденток, оскільки творці фільму побачили в ній безпосередність, природність і непересічну особистість.

Сюжет, як і більшість трагічних історій кохання, водночас простий і складний. Російський фотограф і українська студентка консерваторії випадково зустрілися, стрімко закохалися. Не маючи свого житла, пристають на пропозицію загадкового чоловіка зіграти в гру — прожити разом у замкненій квартирі місяць, жодного разу не виходячи з дому і не спілкуючись із зовнішнім світом. Виграш — житло і гроші, програш — неможливість повернутися назад. Така от перевірка на справжність почуттів. А далі — ідилія перетворюється на трагедію. Ні, любов виявилася справжньою. Але якою ціною прийшло це розуміння... (Подробиць перипетій не розкриваю, бо маю надію, що фільм збуде доступним для широкого глядача в прокаті чи на ТБ). Завершення фільму кожен може трактувати по своєму — адже улюблений розділовий знак режисера — трикрапка...

Окремої розмови заслуговує операторська робота. Надзвичайно красива "картинка" — то динамічна, то статична камера, цікаві ефекти світла і тіні, зміна кольорової гами, несподівані ракурси — все це збагачує зміст фільму, додає емоційності, візуально підсилює почуття героїв. На жаль, журі обійшло увагою цей фільм — вже вкотре на "Молодості" спрацьовує правило — не давати жодних призів українським фільмам. Що ж, може спрацює інше правило — нема визнання на батьківщині, отже, будуть закордонні призи.