БОЕВОЙ "НУАР" ХХI ВЕКА
Пусть "Счастливое число Слевина" и называют смесью Тарантино с Гаем Риччи, тем не менее, можно с полной уверенностью заявить, что это вполне самостоятельный фильм в подобном жанре. МакГигану удалось создать по-настоящему гремучую смесь фильмов "нуар" 40-х и драйвового экшна 2000-х.
докладніше тут
ПАРАШЮТИСТЫ УМЕЮТ ПАДАТЬ
После просмотра двух первых украинских блокбастеров — "Прорвемся" и "Оранжевое небо", — выхода на широкие экраны первого украинского приключенческого триллера "Штольня" ждешь с осторожностью — его предшественники подтвердили расхожую поговорку — "первый блин комом".
докладніше тут
"ПОМАРАНЧЕВЕ НЕБО" С КРАСНЫМ ОТТЕНКОМ
Чем больше думаешь о фильме "Помаранчеве небо", тем хуже себя чувствуешь. Очередной "первый украинский блокбастер" находится где-то в другой плоскости, нежели то, что принято называть искусством.
докладніше тут
"БОЧКА З ПОРОХОМ" Й КРАПЛЯ НАДІЇ
21 лютого письменниця Оксана Забужко представляла її улюблений кінофільм — картину сербського режисера Ґорана Паскалєвіча "Бочка з порохом". Задум проекту передбачає представлення відомими літераторами (наприклад, 28 лютого підхоплює естафету Андрій Курков) їх улюблених фільмів.
докладніше тут
ИМ ДАЖЕ НЕ НАДО КРЕСТОВ НА МОГИЛАХ…
Про що замислюєшся після перегляду фільму Олександра Атанесяна "Сволота"? Про сценарій, акторські роботи, трюкі, музику? Мабуть, найбільше за все — про характери, долі, про життя та про війну.
докладніше тут
НА ЛОНДОНСЬКОМУ ДНІ
Стівен Фрірз, відомий усім "Небезпечними стосунками", у фільмі "Кальні принади" звертає увагу глядача на низи лондонського суспільства — притулок іммігрантів та нелегалів.
докладніше тут
МІСТИЧНИЙ "ПІДЖАК"
У сучасному кінематографі містика посідає одне з ключових місць. Також не маємо жодних сумнівів, що "Піджак" не загубився в цьому досить численному натовпі паранормального та незвіданого.
докладніше тут
БУРХЛИВЕ МОРЕ УСЕРЕДИНІ"
В основу фільму "Море усередині" Алехандро Аменабара покладені реальні події. Але він не залишає гнітючого враження, попри "нерадісний" сюжет. Тому що насправді фільм розповідає не про життя паралітика, а про свободу вибору.
докладніше тут
ЗАКОХАНИЙ КАЗАНОВА
Шведський режисер Лассе Хальстрем ("Шоколад", "Незакінчене життя") створив фільм, який мусить утамувати спрагу романтики. "Казанова" — це гімн вірності та коханню у голівудсько-рожевому значенні цих слів.
докладніше тут
ОХОТА ЗА "ГОВОРЯЩИМИ ГОЛОВАМИ" ОТКРЫТА
Дима Климашенко рассказывает о технике знакомства с девушкой
Мы называем "говорящими головами" публичных людей. Они известны, некоторые даже популярны и любимы. Их физиономии мелькают по ТВ, а фото публикуют в прессе. В той или иной мере высказывания этих людей влияют на мнение публики.
докладніше тут
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ ТА "ШТОЛЬНЯ"
9 лютого компанія "Артхаус Трафік" зробила заяву з приводу того, що Міністерство культури та туризму України не виконала обов'язків щодо підтримання вітчизняного кіновиробництва. Як бонус журналістам було продемонстровано трейлер першого нового українського трилера "Штольня".
докладніше тут
НЕОБЫЧНАЯ "БЛИЗОСТЬ"
Что может быть такого необычного в том, что весь фильм две пары влюбленных выясняют между собой отношения? Ответ в фильме "Близость".
докладніше тут
"ОЙ, КАНАДО, КАНАДОЧКО…"
"Новой Францией" в XVIII веке именовали канадские земли, за которые вели активную борьбу Англия и Франция. На фоне этих военных событий и разворачивается основное действие эпической киносаги о любви, верности, чести и подлости под названием "Новая Франция".
докладніше тут
СПРАВЖНЄ АНГЛІЙСЬКЕ КІНО
Як би там не було, фільм "Гордість та упередження " є доволі органічним, справжнім у найкращому розумінні, а дві години перегляду спливають швидко та непомітно.
докладніше тут
ГЕНЕРАЛЬСКАЯ ДОЧКА И ЕЕ ВОДИТЕЛЬ
Возможно, Павел Чухрай хотел повторить головокружительный успех "Вора", с которым в некоторых местах "Водитель для Веры" довольно-таки схож. Однако до "воровского" уровня фильм немного не дотягивает. Именно фильм, а не игра актеров — потому что Богдана Ступки, как всегда, на коне, на этот раз с генеральской уверенностью. .
докладніше тут
можна подивитися тут
• Рената Літвінова. Володіти й належати (Рената Литвинова. Обладать и принадлежать). Автор: Ірина Цилик
• Париж, любов моя!
• Мадеінуса (Madeinusa), режисер Клаудія Льоса
• "Айсберг" (реж. Фіона Гордон, Домінік Абель, Бруно Ромі)
• Чорнобиль ТМ, театр "Арабески", Харків
• Orangelove, Алан Бадоєв
• Молодість 36, конкурсна програма повнометражних фільмів
• Молодість 36, конкурсна програма короткометражних фільмів
• Молодість 36, студентські фільми
• Андрій Жолдак "Гамлет.Сни" (вистава)
• Найближчими днями Київ прийматиме колектив традиційного японського танцю.
• Хепі Піпл, режисер Олександр Шапіро
• Лесная братва
• Опасные связи
Афера Стивена Гласса
• Злочин та каяття журналіста
Дебютний фільм режисера Біллі Рея "Афера Стівена Гласса".
Афера Стивена Гласса
• Злочин та каяття журналіста
Дебютний фільм режисера Біллі Рея "Афера Стівена Гласса".
Бархатная революция. Мужской сезон
• "Бархатная революция. Мужской сезон"
Российский боевик в американском стиле.
Белый шум
• Много шума из ничего
"Белый шум" — научно-популярная мистика.
Бессонница
• Надо больше спать…
"Бессонница" Кристофера Нолана.
• Білий птах з чорною відзнакою
Билет на поезд
• Человечности — зеленый свет
Фильм "Билет на поезд" Эрманно Олми, Аббаса Киаростами и Кена Лоача — детище 11 сентября в Нью-Йорке.
Близость
• Необычная "Близость"
Что может быть такого необычного в том, что весь фильм две пары влюбленных выясняют между собой отношения? Ответ в фильме "Близость".
Бойцовский клуб
• Дайте нам героев!
Нео и Тайлер: новые боги в фильмах "Матрица" и "Бойцовский клуб".
Босиком по мостовой
• "Я вижу то, чего не видишь ты…"
"Босиком по мостовой" — вдвоем и даже зимой.
Бочка з порохом
• "Бочка з порохом" й крапля надії
Що ж взяла для себе письменниця Оксана Забужко в "Бочці з порохом" Ґорана Паскалєвіча?
Братья Гримм
• заГРИММированные сказки
Сказка — ложь, да…
Брис Великолепный
• Tabula rasa серфера из Ниццы
Комедия "Брис Великолепный", или Сценарий party на Лазурном берегу.
Бродвей. Черное море
• Идея неигрового кино
Риторические фигуры Виталия Манского.
Весеннее метро
• На "Весеннем метро" — к свежести чувств
Необычный выход из обычного семейного кризиса.
Властелин кольца, Звездные войны
• Войны Кольца&Властелины Звезд
Каждая из саг содержит ловушку для прилежного зрителя или читателя.
Водитель для Веры
• Генеральская дочка и ее водитель
Возможно, Павел Чухрай хотел повторить головокружительный успех "Вора", с которым в некоторых местах "Водитель для Веры" довольно-таки схож.
Война миров
• Война миров за 72 дня
Версия Стивена Спилберга.
Время цыган
• Цыганская "одиссея"
"Время цыган" в фильме Эмира Кустурицы.
2 пропущенный звонок
• кейтая, звонки издающего…
"2 пропущенный звонок": ужасы сиквела.
Гарпастум
• Футбольный модерн
• Пара футбольных бутс
Гарри Поттер и Кубок Огня
• В четвертый раз, как в первый раз
"Гарри Поттер и Кубок Огня" — фильм эпизодов.
Генезис
• Откуда есть пошла жизнь
Фильм "Генезис" — рассказ о рае в эпоху экологического кризиса.
Глаз 2
• Лучше не смотреть
Философско-чернушный гибрид от братьев Пэнг "Глаз 2".
Гордість та упередження
• Справжнє англійське кіно
Фільм "Гордість та упередження " є доволі органічним, справжнім у найкращому розумінні.
Горілка-лимон
• "Горілка-лимон"
Сергій Проскурня: "Смак. Це перше, що виникає під час титрів..."
Горный хрусталь
• Made in Bavaria
Грязные прелести
Далекі вогні
• Ласкаво просимо до реальності
Сюжет фільму "Далекі вогні" режисера Ганса-Крістіана Шміда (Lichter, 2003) складається з 6 новел, пов'язаних між собою місцем дії — це польсько-німецький кордон.
9 рота
• В Афганистане… С водкой в стакане…
Фильм "9 рота" сработал — и как зрелище, и как патриотически-воспитательное произведение.
Дневной дозор
• "Денна варта": Чи варто дивитися?
Російсько-голівудська фантастика.
Дом летающих кинжалов
• "Шпионские страсти" по-китайски
в "Доме летающих кинжалов".
Дорогая Венди
• "Дорогая Венди"
Убийственно серьезный фильм в стиле вестерн.
Дракула Брэма Стокера
• Влад Цепеш по прозвищу "Дракула"
Дура
• Кассовая "Дура"
Субъективные заметки.
Желари
• Під маскою легкого жанру
Жизнь как чудо
• Жизнь как чудо
На Балканской войне Эмира Кустурицы.
Жмурки
• Жмурики
"Жмурки" Алексея Балабанова: привет из 90-х!
Заложник
• Заложник боевика
Только для поклонников Брюса Уиллиса.
Затоичи
• "Лишь с открытыми глазами я слепну"
"Затоичи", или Слепой массажист Такеши Китано.
• Зламані квіти, режисер Джім Джармуш
Инфекция
• Палата №6
Ужасная "Инфекция" распространяется.
Казанова
• Закоханий Казанова
Шведський режисер-нудяр Лассе Халльстрем ("Шоколад", "Незакінчене життя") створив фільм, який мусить утамувати спрагу романтики.
Капоте
• Холодная кровь
Трумен Капоте — писатель, герой фильма, текст.
Капризное облако
• Гротескный арбуз…
…на "Капризном облаке".
• Короткі зустрічі
Космос как предчувствие
• "Космос как предчувствие"
Туманная история Алексея Учителя.
Кровь и кости
• СКИТАНОние по мукам
"Кровь и кости" — японский фильм на европейский манер.
Легенда Зорро
• Zдорово!
"Легенда Зорро" возвращается и… побеждает!?
Любовь к собакам обязательна
• Кино не для кинологов
Мораль фильма "Любовь к собакам обязательна": в 40 лет жизнь только начинается.
• Малхолланд Драйв
Мандерлей
• Ведь без свободы гибнет человек?!..
Второй фильм "американской трагедии" Ларса фон Триера "Мандерлей" получился хуже "Догвилля".
Мастер и Маргарита
• Судьба его волнует зрителей…
18 декабря украинские телезрители увидели премьеру самого мистического романа Михаила Булгакова "Мастер и Маргарита".
Матрица
• Дайте нам героев!
Нео и Тайлер: новые боги в фильмах "Матрица" и "Бойцовский клуб".
Мое лето любви
• А девушки созрели
"Мое лето любви" на острове Лесбос.
Море внутри
На перехресті
• Нове українське кіно "На перехресті"
Короткометражний ігровий фільм Олекси Ома.
Набережная Орфевр, 36
• Набережная Орфевр, 36
Отпробуйте голливудское блюдо под французским соусом.
Настройщик
• Мягкое туше
"Настройщика" Киры Муратовой.
Не уходи
• Не уходи
"Мистическая любовная трагедия" от режиссера Серджио Кастелито.
Небо над Берлином
• "Небо над Берлином"
глазами Вима Вендерса.
Невеста седьмого неба
• Любовь на седьмом небе
Быт и бытие ненцев.
Недоверие
• Российский фильм с префиксом НЕДО-
Украинская премьера документальной работы Андрея Некрасова "Недоверие".
Незнайомці в поїзді
• Знайомство в поїзді та обмін трупами
Вибір Андрія Куркова — фільм Альфреда Хічкока "Незнайомці в поїзді".
Необратимость
• Вывернутые наизнанку
"Необратимость" Гаспара Ноэ.
Никто не узнает
• Черное-черное озеро
"Никто не узнает", но в Японии социальных проблем не меньше, чем у нас.
Новая Франция
• "Ой, Канадо, Канадочко…"
Фільм "Нова Франція" — це сага про кохання, вірність, честь та підлість.
Новые сказки братьев Гримм
• "Новые сказки братьев Гримм", или
Детям после шестнадцати.
Носферату: симфония ужаса
• Пир вампира
"Носферату: симфония ужаса" — год 1922-ой.
Остров
• Иллюзия рая
на "Острове" клонов в 2019 году.
Переводчица
• Не понимаю
"Переводчица" Сидни Поллака, Николь Кидман и Шона Пенна.
Пернатый спецназ
• "Пернатый спецназ", или
Голубь выходит на тропу войны.
Пиджак
Pi
• Irrational PIc
О, этот загадочный финал "Pi"!
• Помаранчеве небо
Поміж нами
• Свято поміж нами
Фільм молодшого сина Софі Лорен — Едоардо Понті.
Помни
• Верну на миг воспоминанье!
В фильме Криса Нолана "Помни" головоломка зрителю обеспечена.
Почуття
• Любовний коктейль по-французьки
Які вони, "Почуття" Ноемі Львівські.
Птицы
• Прорвемось!
Птицы
Пустота
• Абсурд и "Пустота" Винченцо Натали
С точки зрения экзистенциализма.
Путеводитель
• Киевские граффити
в "Путеводителе" Александра Шапиро.
Пыль
• О СВОИх2000…
…а также об авторах фильма "Пыль" все, что Вы хотели знать, но боялись спросить.
5 препятствий
• Повесть о совершенном человеке
"5 препятствий": киномикс Ларса фон Триера и Йоргена Лета.
Ромео должен умереть
• Шекспир под музыку хип-хопа
"Ромео должен умереть", или Бессмертный Ромео.
Сволочи
• Им даже не надо крестов на могилах…
Про що замислюєшся після перегляду фільму Олександра Атанесяна "Сволота"? Про сценарій, акторські роботи, трюкі, музику? Мабуть, більш за все — про характери, долі, про життя та про війну.
Сексуальная зависимость
• BillBoard как зеркало сексуальной революции
"Сексуальная зависимость": дебют 25-летнего боливийца Родриго Бельотта.
Софи Шоль: последние дни
• Made in Bavaria
Спритний Філіп
• Під маскою легкого жанру
Страна фантазий
• "Под небом голубым есть город золотой…"
Какой видится "Страна фантазий" корейским аниматорам?
Сумасшедшие гонки
• "Сумасшедшие гонки"
Лидирует "жук" Херби.
• Счастливое число Слевина
• Тачки
Тбилиси, Тбилиси
• "Тбилиси, Тбилиси"
Картина Левана Закареишвили была показана в Каннах в 2005 году.
Тень вампира
• Влад Цепеш по прозвищу "Дракула"
Телец
• Дядя Володя в Вишневом саду,
или Х/ф "Телец" Александра Сокурова.
Трио из Бельвилля
• Фильм не о том, или
О чём молчат герои "Трио из Бельвилля".
Усама
• Косичка, скакалка, паранджа…
Фильм афганского режиссера Сиддика Бармака "Усама".
Фантастическая четверка
• For Fans
"Фантастической четверки".
Хроники Нарнии
• Хроники шкафа
В последний уик-энд 2005 года на экраны страны вышел фильм, созданный по мотивам книги Клайва Льюиса "Хроники Нарнии".
Цикута
• Послевкусие "Цикуты" Александра Шапиро…
…это запрет к широкому прокату в Украине.
Частные хроники
• Идея неигрового кино
Риторические фигуры Виталия Манского.
Че Гевара: Дневники мотоциклиста
• "Че Гевара: Дневники мотоциклиста"
Че-ловечный фильм о вечном революционере.
Человек, которого не было
• Что ты за человек?
"Человек, которого не было" — Джоэла Коэна.
Чикаго
• All that Jazz
Вечно веселый мьюзикл "Чикаго".
Штольня
• Міністерство культури України та український трилер "Штольня"
Репортаж з прес-конференціїї від "Артхаус трафік".
Юрій Косін. Архітектор миті
• Вертикаль часу
"Крайне удачно. Очень успешно…"
• "Крайне удачно. Очень успешно…"
Интервью с генеральным продюсером Кинорынка "Молодость" Андреем Ризоль.
• Цензура у кіно
Фахівців кіногалузі коментують практику заборони фільмів у сучасній Україні.
Product placement
• Product placement — дело сложное...
А какой торговой марке отдает предпочтение Ваш киногерой?
Vaterland. Мисливський щоденник
• Під маскою легкого жанру
• Право на право
• Ключа до кохання немає
І знову п'єса (і вистава) про вічне — п'єса канадського драматурга Кароль Фрешет "Жан і Беатріса" в постановці Київського театру "Ательє 16" під назвою "Ключа немає".
• Три історії кохання Казанови
В основу вистави "Казанова" у виконанні театральної трупи "Ательє 16" (режисер — Ігор Талалаєвський) покладені драматичні твори Марини Цвєтаєвої.
• Чекання, тривалістю у вічність
Своє бачення п'єси "Чекаючи на Годо" С.Беккета продемонстрували литовський режисер Лінас Зайкаускас і театральна трупа "Ательє 16".
• "Скляний Звіринець". Пошуки сенсу у двох діях
Постановка Київського театру "Ательє 16", режисер — Ігор Талалаєвський.
• Елена Образцова: "Бог избавил меня от зависти…"
Интервью с оперной дивой.
• Вистава для тих, кому за 30
Ежен Йонеско "Стільці" в інтерпретації Д.Ц.Т.Д. + інтерв'ю з режисером та актрисою Ларисою Паріс.
• Три сестры военных лет
Малоизвестные страницы юности великого российского артиста Кирилла Лаврова — дебют в деревенском клубе на Вятке.
• Чорна драма
"Роберто Зукко" — остання п'єса Бернара Марі Кольтес, Режисер Дмитро Богомазов.
• "Белая ворона", или
Краткий очерк о революциях, девственницах и киевских антрепризах.
• "Весь Шекспир — за один вечер", или
Спектакль-микс от Виталия Малахова.
• "Приховане кохання", или Нестареющая "Элоиза"
Пьеса Эрика Эммануэля Шмидта "Загадочные вариации" в интерпретации Алексея Кужельного.
• "Весь этот маскерад…" 3
Драма Лермонтова как драма бесовщины. Интерпретация.
• Корейська намистинка
Попри всю екзотику того, що відбувалося на сцені, справжня "східність" відчувалася в іншому.
• Три сестры и две женщины
В Киеве игрались немецкий спектакль "К трем сестрам" и литовский "Шелк".
• "Весь этот маскерад…"
Лермонтов по прозвищу Маешка в анекдотах.
• "Крок до самих себе..."
Вистава "Палімпсест" за віршами та листами Василя Стуса: розмова з актрисою.
• "Весь этот маскерад…"
• Отец и сын, или Все его сыновья |
Повна карта розділів: Арт: 1 2 Книжки: 1 2 3 4 5 6 7 Кіно та театр: 1 2 3 4 5 Музика: 1 Цікаве: 1
|
|
Євген ПОВЕТКІН, Київ.
Березень 03, 2006 р., п'ятниця.
28 лютого 2006 року відбувся наступний вечір у рамках проекту "Кіноромани". Ідея цього проекту полягає в тому, що кожного вівторка протягом лютого та березня письменники представляють читачам і глядачам в театральній залі Центру театрального мистецтва ім.Леся Курбаса свій найулюбленіший фільм, а після завершення показу спілкуються з ними, відповідають на їх запитання.
Про представлення письменницею Оксаною Забужко фільму режисера Ґорана Паскалєвіча "Бочка з порохом" інтернет-видання "Культурний тренажер" уже писало на минулому тижні. В останній день лютого надійшла черга літератора Андрія Куркова, й він вибрав, можна сказати, кінокласику — фільм Альфреда Хічкока "Незнайомці в поїзді", знятий у 1951 році.
| Альфред Хічкок
|
Андрій Юрійович на початку представлення зауважив, що Альфреду Хічкокові, безперечно, повезло — його прізвище в історії кінематографа виявилося чітко закріпленим за певним кіножанром, причому таких прізвищ існує всього два — його та Уолта Діснея. Саме йому вдалося, створюючи свої кіносюжети, з психічних комплексів, які в реальному житті пов'язані як для самої людини, так і для її оточення з тяжкими переживаннями та роздумами, болісними рефлексіями, зробити захоплюючий детектив. Власне, ці комплекси, основу яким можна знайти в біографії самого режисера (наприклад, батько малого Альфреда одного разу відправив його до поліцейської дільниці із запискою, в якій просив ув'язнити свого сина в камері на десять хвилин, а мати змушувала його щовечора з усіма подробицями розповідати їй, що відбувалося з ним протягом дня) переносилися в картину такими, які вони, без пошуків відповідей на питання, чому й звідки вони взялися.
Крім того, розв'язка детективного сюжету (як, зокрема, і в "Незнайомцях у поїзді") далеко не завжди є звільненням від комплексів одного з головних героїв (у фільмах Хічкока завжди "пружиною" детективного сюжету є чиїсь комплекси або несвідомі мотиви поведінки). Інакше кажучи, хепі-енд багатьох фільмів режисера, зокрема, й переглянутої картини аж ніяк не є щасливим завершенням для всіх, позбавленням всіх страхів і гризот — власне, не є справжнім щастям.
Напевне, Гая Хейнса та Анну Мортон до кінця життя переслідуватиме нав'язливий страх починати розмову з незнайомцями в поїзді. Чому ж розв'язка таки не приносить щастя?
Психічне відхилення Бруно Ентоні, на якому, власне, вибудовано сюжет "Незнайомців у поїзді", є предметом не тільки психоаналізу за Фройдом (власне, у картині явлено "класику" психоаналізу — нав'язливе бажання сина вбити батька), а ще й соціології, бо безпосередньо зв'язане з таким суспільним феноменом, як "американська мрія".
Зокрема, однією із складових ідеалу американської нації є "людина-яка-себе-зробила" ("self-made-man(woman)"), тобто всього в житті досягла своїми силами, не потребуючи допомоги або зв'язків батьків, друзів, дружини (чоловіка). В "Незнайомцях у поїзді" такою успішною людиною здається Гай, спортсмен-тенісист, переможну гру якого глядач побачить на екрані. В нього є двоє антиподів — Бруно, з яким Гай випадково познайомився в поїзді, та його дружина Міріам. На них ідеал "людини-яка-себе-зробила" якраз і дає тріщину.
Бруно ненавидить батька за те, що той зовсім не хоче ділитися з ним своїми капіталами й будить його щоранку, щоб той їхав на якесь навчання чи роботу — словом, підштовхує його "самого себе створювати". Міріам, котра поки Гай був молодим починаючим і, головне, небагатим тенісистом, намагалася розвестися з ним, а щойно він став добре заробляти в спорті, передумала, бо хотіла добряче ним скористатися. Її життєва мрія теж має надто небагато спільного з "самостворенням": завдяки спортивним успіхам чоловіка звичайна продавчиня грамплатівок хоче "застрибнути" у вищий світ, притому продовжує зустрічатися із коханцем і навіть сподівається народити дитину від нього.
Відтак ідеал, заповіданий американцям "отцями-засновниками" нації, виявився здеформованим — замість наполегливої праці — підлість, нахабство й бажання скористатися з ближнього. Спотворення торкнулося й усього суспільства — в ході старанно обдуманих й прописаних діалогів фільму поволі з'ясовується, що в кожного є ближній, якого хотілося б позбавити життя.
Окружний прокурор, містер Канінгем, може відправити людину на електричний стілець, а після того спокійно й смачно пообідати. А його дружина, місіс Канінгем, жваво обговорює з Бруно Ентоні, як убити свого чоловіка, щоб не було підозри на неї. Так що ідея самого Бруно Ентоні про обмін убивствами між людьми, які знайомляться вперше — це не маніакальний психоз, як потім запевняє Гай Хейнс себе та Анну Мортон, ця ідея в фільмі просто "носиться у повітрі", й Бруно просто "вхопив" її та висловив.
В наші дні здається, що Бруно не випадково обмовляється замисел із бомбою в Білому домі, до речі, рівно за п'ятдесят років до того, як резиденція президента США стане однією з мішеней нападів літаків.
Звернімо увагу й на те, що сам Гай Хейнс, успішний тенісист, який всього досяг завдяки своїй праці і тому для американців позитивний персонаж, не надто сумує з приводу загибелі майже колишньої дружини — він більше роздратований проблемами із поліцією, що виникли після цього. На закид Бруно про те, що поза сумнівом Гай виграв від смерті Міріам, тому заперечити нічого, окрім як назвати Бруно маньяком. Тому-то він несе свою немалу частину провини, дарма що позбавив життя дружину не власними руками й майже не за власним задумом, але, здається, не збирається її спокутувати. Молодша сестра Анни Мортон Барбара, а не чоловік, який колись любив, була єдиною, хто висловив жаль за загиблою Міріам.
Говорячи про режисерську роботу Альфреда Хічкока, перш за все слід сказати про його велику увагу до літературної основи, що нею став роман Патрісії Хайсміт, й до старанної роботи над сценарієм, до якої було залучено відомого автора детективів Реймонда Чандлера.
Напевне, так закономірно має бути в такому проекті, як "Кіноромани", — Андрій Курков, так само як й Оксана Забужко, представляють фільми з доброю та ґрунтовною літературною основою. Заслуговують уваги також продумані плани зображення, дрібні на перший погляд, але зовсім не зайві деталі, старанний підбір акторського складу (зокрема, роль Барбари Мортон виконала дочка Альфреда Хічкока Патріція), робота композитора Дмитрія Тьомкіна.
Шлях режисера до визнання був довгим — пройшло чотирнадцять років, поки Хічкока запросили працювати в Голівуд, а премію "Оскар" він отримав лише за півроку до смерті. Він так до кінця і став "своїм" в американській кіноіндустрії — за влучним висловом Андрія Куркова, він прийшов у Голівуд, де тоді всі "співали й танцювали" й запропонував — давайте ми змовимося в поїзді та вб'ємо кого-небудь. Проте, зрештою, стосунки Альфреда Хічкока та Голівуда нині вже не так важливі — важливо те, що він є безперечно великим майстром кіно...
Світлини: http://hitchcock.tv
Статтю про фільм Альфреда Хічкока "Птахи" можна почитати тут.
|